Petua praktikal yang akan meningkatkan

Struktur ini sesuai pada peringkat awal, kerana ia memudahkan permulaan dan membolehkan anda memaksimumkan pendapatan.Apabila menggabungkan semua produk dalam satu kempen, Google akan memilih produk yang paling berkesan dan mempromosikannya. Inilah yang Google syorkan:

Tetapi disebabkan struktur ini, produk lain mungkin kekurangan bajet, dan ia tidak akan ditunjukkan hampir sama sekali. Jika keadaan ini berlaku, gunakan nasihat berikut.

Bahagikan kategori produk mengikut prestasi Petua praktikal yang akan meningkatkan

Apabila menjalankan kempen Senarai E-mel Industri umum, anda selalunya boleh mengenal pasti produk paling popular yang menjana hasil atau trafik paling banyak.Dalam kes ini, tidak semua kategori produk menerima bilangan tera dan klik yang mencukupi. Jika anda mendapati bahawa kategori tertentu menunjukkan prestasi yang lebih baik, jangan ragu untuk mengalihkannya ke kempen yang berasingan.Asingkan kategori dan kumpulan produk ke dalam kempen yang berasingan. Yang penting! Ingat untuk mengecualikan item ini daripada kempen umum jika ia sedang berjalan.

Selepas pemisahan, kami melihat bahawa ROAS sangat berbeza dari kategori ke kategori dan dapat mengoptimumkan setiap satunya dengan betul .Selepas membahagikan kategori produk mengikut kempen, adalah perlu untuk memantau produk supaya semua produk dipaparkan secara sama rata. Jika satu produk menarik trafik, menghalang orang lain daripada menerimanya, anda harus cuba mengecualikannya atau memperuntukkan produk tersebut kepada kempen yang berasingan.
Sebagai contoh, kos produk ialah UAH 100, dan kos promosinya ialah UAH 800. Produk sedemikian pastinya harus dikecualikan, kerana keuntungan daripada produk ini tidak akan menampung kos walaupun dari pengiklanannya.

Optimumkan suapan produk

Senarai E-mel Industri

Pengoptimuman suapan produk ialah salah satu perkara utama dalam pengoptimuman Kempen beli-belah Pintar, yang pakar PPC boleh pengaruhi secara langsung. Malah, pengoptimuman suapan ialah peluang untuk menulis artikel berasingan. Sekarang saya akan memberi tumpuan kepada perkara yang paling penting.Sebagai permulaan, anda perlu menyemak semua atribut suapan yang diperlukan.Tanpa atribut ini, produk tidak akan disederhanakan. Tetapi senarai ini tidak lengkap, kerana terdapat atribut wajib untuk kategori barangan yang berbeza. Anda boleh mengetahui lebih lanjut tentang mereka di pautan .

Selepas menyemak kehadiran semua Rocken Sie an jedem Sommertag in Kaftanen atribut mandatori, anda boleh mula mengoptimumkannya. Kebanyakan kerja yang berkaitan dengan pengoptimuman suapan akan dilakukan dengan atribut Tajuk dan Perihalan.Cuba huraikan produk anda setepat mungkin dan bagaimana ia berbeza daripada produk lain yang serupa.Gunakan kesemua 150 aksara yang tersedia. Tetapi ingat bahawa selalunya hanya 70 aksara pertama dipaparkan (di dalamnya kami menunjukkan ciri yang paling penting ).

Tambahkan kata kunci pada tajuk: nama produk, jenama, ciri produk tambahan.Syarikat yang kami promosikan menjual perabot dan lekapan bilik mandi. Memandangkan ini adalah projek e-dagang, kami memutuskan untuk melancarkan kempen perdagangan. Mencipta suapan produk, menyemak, memuat naik kempen. Mereka mula menunggu. Dalam beberapa hari, mereka mendapati bahawa terdapat sedikit tanggapan untuk niche sedemikian.

Optimumkan atribut Imej

Jangan gunakan imej bwb directory dengan tera air dan logo.Pastikan imej anda dalam kualiti tertinggi yang mungkin, tetapi berat imej tidak boleh melebihi 10 MB.Setiap imej tambahan harus membawa maklumat yang berbeza, melengkapi tetapi tidak berulang.Saya juga mengesyorkan menggunakan atribut yang berpotensi menjadikan hidup anda lebih mudah.jenis produk (Product_type) — dengan bantuan atribut ini, anda boleh menambah kategori produk pada produk, dan kemudian, jika perlu, asingkan kategori produk dengan mudah ke dalam kempen yang berasingan.

harga dengan diskaun (Sale_price) — nyatakan harga produk dengan diskaun. Apabila menggunakan atribut ini, iklan akan memaparkan “Jualan”, harga lama dan harga diskaun.label penjual (Custom_label_0-4). Atribut ini membolehkan anda mengumpulkan produk dalam suapan mengikut kehendak anda (anda boleh menetapkan nilai tersuai)..Menggunakan peraturan penukaran, sebagai ujian, kami memutuskan untuk memindahkan pengecam ke hujung Nama dalam satu kategori. Dan oh hairan! Bilangan persembahan telah meningkat berkali-kali ganda. Selepas ralat diperbetulkan dalam semua produk, tiada lagi masalah dengan tera dan klik.Oleh kerana Google sepadan dengan pertanyaan carian dan maklumat produk, produk kami kurang berkaitan. Oleh itu, sentiasa ikuti nama produk anda dan jangan takut untuk menukar struktur.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *