Masa untuk menjadi lebih bijak

Mengapa, jika anda seorang pengiklan, anda harus dan wajib menggunakan semua kemungkinan kempen pintar (dan untuk mengetahui mekanismenya)? Saya akan pergi dari kad truf, dari hujah dari bantuan Google yang maha kuasa:”Syarikat perdagangan pintar menggabungkan keupayaan kempen perdagangan standard dan syarikat pemasaran semula dalam KMS. Ia lebih mudah untuk diurus, membantu meningkatkan nilai penukaran dan mengembangkan jangkauan anda. Pembidaan automatik dan pemilihan peletakan digunakan untuk mempromosikan perniagaan dan produk anda merentas berbilang rangkaian.”

Kepintaran buatan Google menggunakan data teks dan imej yang terdapat dalam Suapan Produk. Daripada data ini, Google mencipta iklan yang boleh dipadankan dengan pertanyaan carian pengguna dan kemudian menggunakan pembelajaran mesin untuk mengoptimumkan. Untuk hasil yang lebih berkesan, Google menggunakan senarai pemasaran semula.Kempen Beli-belah Pintar menggunakan algoritma pembelajaran mesin Google untuk menganalisis suapan produk dan memaparkan iklan merentas web, termasuk carian dan paparan, serta YouTube dan Gmail.Pengguna melihat iklan Google Beli-belah terlebih dahulu, sejurus selepas hasil carian, atau sebagai blok berasingan di sebelah kanan.

Cara untuk mengoptimumkan Kempen beli-belah pintar Masa untuk menjadi lebih bijak

Tidak seperti kempen beli-belah Senarai E-mel B2B kebanyakan tetapan tidak tersedia dalam Beli-belah Pintar. Tidak tersedia. Tetapi itu tidak bermakna kempen beli-belah pintar tidak boleh dioptimumkan. Jika anda menjalankan iklan beli-belah, tetapi anda tidak berpuas hati dengan hasil iklan tersebut, anda perlu mengoptimumkan kempen Google Beli-belah anda. Dalam akaun yang dioptimumkan dengan baik, saluran iklan ini menjana majoriti jualan dengan kos setiap penukaran yang minimum. Harga per klik yang rendah dan penunjuk nisbah urus niaga yang baik semuanya adalah hasil daripada ketepatan algoritma Google dan kemakluman iklan itu sendiri.

Iklan ini mempunyai kelebihan berbeza daripada iklan teks – terdapat foto produk yang menarik perhatian serta-merta. Dan pembeli melihat harga, dan pergi ke iklan hanya jika ia sesuai dengannya. Ini mengurangkan dengan ketara bilangan klik tidak disasarkan yang perlu dibayar. Oleh itu, Google Shopping menjimatkan wang untuk penjual dan masa untuk pembeli.

Data sejarah kualitatif

Senarai E-mel B2B

Adalah penting untuk memahami bahawa untuk pengendalian kempen pintar yang betul, Google memerlukan jumlah data yang diperlukan. Lebih banyak data, lebih baik kempen boleh belajar dan lebih baik hasilnya.

Saya syorkan beralih daripada kempen beli-belah biasa kepada kempen pintar hanya apabila anda mempunyai sekurang-kurangnya 20 penukaran makro dan 100 orang pada senarai pemasaran semula anda.Kempen automatik akan cuba mendapatkan sebanyak mungkin penukaran dalam belanjawan tertentu, jadi adalah penting untuk અને સમાનતાઓ સંગીતમાં નેપસ્ટર અને melakukan analisis belanjawan pada kempen beli-belah biasa.Saya mengesyorkan menetapkan sekurang-kurangnya belanjawan yang sama seperti dalam kempen biasa atau 10%-15% lagi. Tetapi tidak kurang, kerana Kempen Beli-belah Pintar menggabungkan pemasaran semula dan kempen beli-belah biasa.

Tidak seperti Kempen Beli-belah Biasa, Kempen Pintar menggunakan khalayak ini dalam operasi dan pengoptimuman untuk meningkatkan hasil. Oleh itu, khalayak pemasaran semula harus memberi perhatian. Cara anda akan mengumpul khalayak pemasaran semula: Analitis Google, Teg Google Ads, tidak mengapa. Saya menggunakan Google Analitis dalam kebanyakan projek.Bina khalayak pemasaran semula.

Perakaunan penukaran yang betul

Untuk mengumpul data yang bwb directory betul untuk analisis, adalah penting untuk menjejak penukaran makro. Jangan sertakan penukaran mikro dengan harapan mendapat 20 penukaran secepat mungkin dan beralih kepada kempen pintar. Dalam kes ini, pembelajaran mesin akan mengoptimumkan untuk penukaran mikro dan tidak akan membawa hasil yang diingini.Penukaran makro ialah penunjuk paling penting untuk setiap kedai dalam talian. Selalunya ia adalah pembelian. Penukaran mikro ialah tindakan yang boleh membawa pengguna lebih dekat kepada penukaran makro (mengisi soal selidik, melanggan surat berita).

Dan bagaimana pula, sebagai contoh, panggilan. Jika panggilan ialah penukaran makro untuk anda, panggilan itu pasti bernilai disertakan. Jangan lupa bahawa panggilan boleh diberikan nilai. Dan kempen akan dioptimumkan dengan lebih baik lagi.Kami hanya memasukkan penukaran makro semasa perakaunan.Analisis nilai penukaran, bukan bilangannyaTidak seperti kempen beli-belah biasa, yang penunjuk utama keberkesanan ialah bilangan penukaran yang diterima, dalam Beli-belah Pintar semuanya bermuara kepada nilai penukaran. Kempen Pintar mungkin mempunyai penukaran yang lebih sedikit, tetapi hasil yang lebih tinggi.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *